2008-10-30

mitt stooora skåp

När min morfar gick bort för ett antal år sedan så tog jag tillvara på en gammal dörr som stod i uthuset men som suttit inne i huset. Vi använde dörren som just dörr till ett skåp vi (läs Kjell ;D) gjorde och där vi hade vår dator i. det var ganska länge sedan och innan vi hade en platt skärm så ni kan ju tänka er hur djupt skåpet var tvunget att vara... Det är gigantiskt!

För ett tag sedan bestämnde vi oss för att göra oss av med det stora "åbäket" och tog lite kort och började skriva lite på en Blocket-annons...Unikt skåp med oändliga användningsområden. Oslagbart som förvaring till såväl leksaker som kläder och prylar... Nää, tänkte vi när vi hörde oss själva formulera hur bra skåpet var, inte kan vi väl göra oss av med ett så bra skåp! Vi målar det vitt och behåller det!
Så nu har jag börjat måla! Det är grundmålat en gång och eftersom det tidigare var betsat så var vattenlöslig färg uteslutet så det luktade starkt... Jag ska gå på det med penseln i kväll en gång till, och fler lär det bli innan det täcker helt ... men ni kan få en liten glimt! Bilden är inget vidare men jag lovar att anstränga mig lite mer när skåpet är färdigt och "innflyttning" skett! Då ska ni få se :D

foto:privat