2008-10-21

utmaning: om smink...


Att inte anta en utmaning när man får den anses ju både oartigt och fegt så när Ela på bloggen Med färg och ljus genom vardagen utmanade mig att svara på några frågor om mina sminkvanor så svarar jag, modig och artig som jag är ;D
Sminkar du dig varje dag?
Nej, det gör jag inte. Har jag inget planerat annat än att mysa runt hemma och inga besök förväntas tycker jag att det är skönt att inte fixa mig alls! (Mina barn kan tycka att jag är lite pinsamt klädd när kompisar kommer hem i bland...men det bjuder jag på, mysbrallor är lyx ;D )

Hur mycket tid lägger du på att sminka dig till vardags?
Jag är färdig sminkad på 5 minuter.

Hur mycket pengar lägger du på smink varje månad?
Varje månad!!? Jag kan ju ärligt säga att jag köper inte smink varje månad. Men när jag väl köper sminkprodukter satsar jag gärna lite mer för att få en bra produkt. 300 kronor för en mascara och 400-500 kronor för en bra foundation kan jag tänka mig...

Vad använder du för smink till vardags?
Jag använder en foundation från Lancome, Color Ideal SPF15 och en mascara från YSL, Volum Infinity Curl, svart. Som fukt/bas använder jag Biothermes Aqua Source.

Om du fick välja endast en produkt, vilken skulle det vara?
Hmm, en "mascarafoundation" kanske...


Jag skickar inte utmaningen vidare till någon speciell...utan till er alla som har lust :D