2014-06-23

baksida, blåvitt, blogg och budskap - här är mina tolkningar av månadens fyra ...


-   B   -

BAKSIDA | BLÅVITT | BLOGG | BUDSKAP
 
 
 
Månadens fyra är en återkommande utmaning eller kanske uppmaning till vem som helst runt om i bloggvärlden (finns det en sådan förresten? Egentligen?) att göra ett blogginlägg utifrån den bokstav och de ord med just den för månaden utvalda bokstaven som begynnelse. Fritt att tolka hur som helst och det är Anna och Ulrika som håller i taktpinnen. Ganska kul tycker jag och vill vara med denna månad med detta som följer...
 
 


- baksida -

En alldeles fantastisk liten stund skapade vi tillsammans min Olivia och jag. Vi fångade ett tillfälle och smet iväg en liten bit och vandrade runt i sommaren och filosoferade och fångade ögonblick tillsammans. Samtidigt som banden oss emellan växer sig starkare för varje stund så kommer vi också livet lite närmre. Vi blir hela tiden klokare, mer kompletta. Hon och jag.

Här smyger vi runt bakom en gammal omklädes hytt på en badplats nära hemma. De väderbitna träplankorna bildade en fin fond och bilderna vi fångade här är så många fler...




- blåvitt -
 
Ständigt denna pendelrörelse inuti mig gällande våra soffor. Hat. Kärlek. Hatkärlek. De är så grymt sköna tillsynes outslitliga såväl i sittkomfort som tygkvaliteten. Vi har haft dom i typ 15 år och de har varit med om allt en soffa kan tänkas få genomlida. In och ut ur tvättmaskinen ett antal gånger varje år och mängder, verkligen mängder av rumpor har spenderat timmar i den.
 
Ser fortfarande ut som ny, och således är inte ett nyinköp aktuellt. Vore ju toppen om det inte vore för att den är just blå. Jag har som sagt verkligen pendlat mellan hat och kärlek till soffan och dess färg genom åren. Just nu tycker jag om den. Blå soffa. Vit vägg. Blåvitt.
 
 
 
http://vintagepiken.blogspot.se/
 
- blogg -
 
Jag sprider lite bloggkärlek. Stor och välkänd ja visst. Men ändå. Så fin.
 
 
 

 
- budskap -
 
don´t take mirrors so seriosly,
your true reflection
is in your heart
 
 
 
bild 1, 2 och 4 är mina egna. Bild 3 är lånad från >>