2014-06-26

samma hylla på två olika sätt


 
En sommarlovsfläta, ett groende ekollon och en fin trave med nystrukna kökshanddukar. Jag är lite smått besatt av kökshanddukar. Älskar att hitta mjuka använda och gärna broderade exemplar på loppisar. Jag har planer på att sy en stor kalasduk av kökshanddukar så snart min samling har utökats lagom mycket.




Jo men vist är det  samma byrålådor som hänger där på väggen i köket fortfarande. Ni har sett dom förr, både  här och där. Nu fick ni visst ytterligare ett par exempel på hur de kan se ut.
Mina byrålådshyllor.




Då och då hamnar glas i alla dess former på hyllorna. Men det blir lätt lite trist när de flesta står i diskmaskinen, då blir det lite tomt och trist. Men jag återkommer i alla fall med jämna mellanrum att förvara dom här.


 
 
 
 En av kransarna hänger tappert kvar på väggen i köket. Den vissnar med värdighet och får finnas ett litet tag till. Antagligen så kommer jag stöta till och riva ner den så att den smular söner vid ett högst olämpligt tillfälle fram igenom. Skulle inte förvåna mig.
 
Vimplarna hänger egentligen mest i fönstret i köket som en slags festgardin och jag bara älskar dom. Skulle mycket väl kunna tänka mig en uppsättning eller mer i varendaste färgställning som finns. Mina är levererade härifrån men jag vet att de finns också här tillexempel.






foto: Tina Sundling | pepparochvanilj.se