2008-09-16

I N L Ä G G nr 1

Jag har sedan en tid tillbaka funnit stor glädje i att läsa och inspireras av andras bloggar och har nu en ödmjuk önskan om att så småningom få bli en i gänget!
Mycket funderingar och planerande har föregott uppstarten av Peppar & Vanilj så klart. Kan jag? Orkar jag? Hinner jag? Kommer jag att få några läsare? Vad ska bloggen heta? Kommer jag att tycka det är kul? Svaren på de flesta frågorna har jag inte riktigt än såklart men den sista kan jag redan nu svara på; ja jag tycker redan att det är kul Den näst sista frågan har naturligtvis också ett svar, men också en följdfråga kanske...
Varför heter bloggen Peppar & Vanilj?
Jo därför att det på något sätt går att relatera till hur jag vill inreda mitt hem. Peppar är en stark klassisk krydda som kan var såväl vit som svart och varierar i sitt utförande och används så gott som dagligen. Vanilj är en söt lite exklusiv och spännande krydda som allt medans tiden går hittar nya kombinationsmöjligheter och som frestar och lockar oss. Lite så är min inredningsfilosofi uppbyggd, jag vill ha det enkelt och stilrent med en personlig touch blandat med något mjukt, frestande och gärna vitt att vila ögat på...
Men alla är vi nya i början och jag hoppas på tålamod från Er och framför allt hoppas jag att Ert intresse för Peppar & Vanilj kommer att infinna sig! Jag ska jobba på så gott jag kan för att erbjuda Er ett stort nöje och framför allt inspiration och glädje när ni besöker mig här på Peppar & Vanilj!!
K R a M // T i n a