2008-10-20

Att inleda en svartvit vecka med en dag som denna är att rivstarta på något sätt... Mitt Västergötland är insvept i en gråvit höst tråkighet. För visst tenderar vissa höstdagar att liksom bara vara synonyma med just "tråkig". Det behöver inte vara så att dagen, när man summerar framåt kvällen har varit fylld med tråkigheter, det är inte så jag menar. Men när du eller jag sitter på vårt kontor eller står beredd att gå ut med förskolebarnen eller vad vi nu sysslar med på dagarna, visst ser hela världen lite "tråkig" ut när den gråa sidan av hösten intar himmelen och regnet hänger tungt i den snålblåsande vinden... Då kan det iallafall för mig för en stund kännas som om jag "lever i svartvitt", med tyngdpunkten bland de gråaste av gråskalor...
Men jag älskar ju svartvita bilder! Jag tycker om att i mitt inre själv sätta färg på det jag ser, att använda fantasin! Det kanske är lite så vi ska tänka överlag när dagen känns grå och trist! Lyssna till vårt inre och fyll vår dag med färg genom att hitta de små glädjeämnena!
Kaffe, härligt brunt! Krama någon du tycker om, djupt röd! En härlig promenad, grön! Unna dig en tidning, rosa och lila! Tända ljus, varm orange! Lyssna på favoritlåten (Enjoy The Silence-Depeche Mode ;D) regnbågens alla färger!
Tänk efter, kan det funka för dig!?


Kram Tina

Ps. Klicka här så får du inte bara höra världens bästa låt utan också se världens snyggaste video (enligt mig ... och ev min älskade bror i Götet ;)