2008-12-29

För ett tag sedan blev jag utmanad av Sandra på Tjohalias blogg om inredning. Det är en utmaning som cirkulerat en hel del i blogg världen och den gick ut på att göra 6 stycken små minilistor med 8 saker...

8 FAVORITPROGRAM
  • Morden i Midsommer
  • Sommartorpet
  • Roomservice
  • Mordkomissionen
  • Lost
  • Heroes
  • Parlamentet
  • Simon & Tomas

8 SAKER JAG GJORDE IGÅR

  • Sov länge
  • Klädde om en liten fåtölj
  • Strök
  • Började smyga undan julen...
  • Gjorde en ny header till bloggen
  • Hjälpte till när Kjell satte upp vår Edison lampa
  • Pustade ut när vi betalat räkningarna
  • Gick och lade mig alldeles för sent

8 SAKER JAG SER FRAM EMOT

  • Nyårsafton
  • Att få träffa min lille brorson snart igen
  • Komma igång med mitt sundare liv (stort behov...)
  • Ha lillasyters 8,5 års-sova-över-kalas
  • Få full lön efter en lång tids deltidsjobbande
  • Måla köksgolvet vitt+byta klinkers+måla luckorna vita
  • Planerandet av mitt och Kjells hemliga projekt
  • Komma i väg på lite kärleksmys med Kjell

8 FAVORITMATRÄTTER

  • Picata
  • Blomkålscappuchino med havskräftstjärtar
  • Ugnsrostade rotfrukter (särskilt rödbetor)
  • En riktigt krämig fisksoppa
  • Vår egentilllagade pasta sallad
  • Fransk potatissallad med mycket vitlök
  • Hemmagjorda hamburgare grillad på kolgrill
  • Ugnstekt lax

8 SAKER PÅ MIN ÖNSKELISTA

  • En digital systemkamera
  • Nytt svart skiffergolv i hallen
  • Nya sängkläder
  • Thomas Sabo berlocker till mitt halsband och armband
  • Att göra om våra förlovnings/vigselringar
  • Ett nytt vitt soffbord ( och vita soffor)
  • En ansiktsbehandling
  • En god natts sömn

Eftersom denna utmaning valsat runt en del så väljer jag att enbart utmana min egen lilla favoritbloggare Olivia med den personliga och lite annorlunda bloggen Fialottalarsson

K R A M // t i n a