2009-01-14

Visst är det sällan saker och ting blir som man tänkt sig... Denna veckan skulle bli min första riktiga arbetsvecka på väldigt länge... ända sedan i sommras faktiskt. Under hösten och vintern har jag varit tvungen att göra omprioriteringar i livet för att återta kontrollen över min tillvaro, och har inledningsvis inte jobbat alls för att sedan ha trappat upp succesivt. Det har inte varit roligt och definitivt inte lätt. Men det går att hitta tillbaka till glädjen och balansen igen. Det vet jag. Det har jag gjort.
Så i söndags så tyckte jag att jag hade läget under kontroll och var riktigt peppad att möta vardagen igen. Jag såg faktiskt fram emot det! Strykhögen minimal, huset nystädat och humöret på topp. Utmaningar på jobbet som jag kände mig stark att möta.
Vad händer? Magsjuka. Inte någon "light-variant" heller om man säger så, och en feber som håller i sig. Jaja, sånt är livet. Visst är det spännande att aldrig veta om det blir som planerat eller inte!? Öhh...
I övrigt så har denna dagen varit en slags återupplivnings-dag då den stora tjejen har börjat sjunga igen, lilltjejen pyssla, mannen kikat på Blocket och varit super duktig med både dammsugning och byte av sängkläder (tack älskling). Jag har orkat med att ta tre kort och fixa en liten läges rapport på bloggen...Tävlingen kommer snart! Men nu stupar jag rätt ner i soffan.
K R A M // t i n a