2009-03-19


På eftermiddagarna när solen skiner in i vårt vardagsrum bildas det en perfekt liten "scen" för skuggteater där solen når in genom det runda fönstret. För ett tag sedan kom jag att tänka på hur vi när jag gick i förskolan gjorde fick våra profiler avritade och utklippta i svart papper. Något sådant skulle man kanske kunna göra här i vardagsrummet med barnen fast genom att ta kort på deras skugga...hmmm, det ska provas!
I går var varken jag eller lillassyter speciellt pigga (hög feber och ont i kroppen) men när jag har för ont i huvudet-nacken-armarna-ryggen för att läsa eller sitta vid datorn och makten över fjärrkontrollen finns hos den yngsta sjuklingen så blir jag rastlös trots min orkeslöshet. Så jag tjatade upp Filippa ur soffan för att fota lite..men det blev bara denna enda bild sedan föll hon ihop och jag orkade inte mer jag heller... Men visst kan det vara lite kul att exprimentera med skuggprofiler här!?
K R A M // T i n a