2009-09-09

O V Ä N T A T

Jag tycker att den urtypiska kyrkogårdsblomman "Silverek" är snygg! Den är mer än hjärtligt välkommen att pryda byrån i hallen. En bror eller möjligtvis syster återfinns faktiskt en trappa upp också på en annan byrå :) Kanske visar jag den i morgon...
I går när jag skulle hämta lilltjejen Filippa på fritids så fick jag syn på en förarglig lapp på framrutan... Parkeringsböter. Den hade suttit där så osynlig och retsam ända sedan förmiddagen och jag hade inte sett den trots att jag varit ute och kört ett par gånger under dagen. Förträngningsmekanismen var påslagen helt klart.
Jag blev så arg och skamsen (det var inte jättelänge sedan jag fick en bot på precis samma ställe nämligen...) att jag bestämde mig för att snabbt betala och inget säga till mannen. Sagt och gjort, jag betalade och teg. Men kunde inte hålla mig så himla länge naturligtvis ( ca 30 min kanske :) och talade skamset om att jag fått böter.
-Jag vet, små ler mannen då. Då hade han av någon anledning råkat åka förbi min bil och konstaterat att "jaha nu står Tina så där dumt igen och där sitter det en liten lapp" När han kom tillbaka till sitt arbete så sa han till sina jobbarkompisar "undra om Tina kommer att berätta att hon fått böter idag"
Hmm, vi har varit gifta i 10 år om en vecka och tillsammans sedan 1992... Han känner mig... Det gillar jag :)
K R A M // t i n a