2010-08-17

B Ö R J A N . . .


Ett par dagar på jobbet och semesterkänslan är som bortblåst. Snart har alla berättat om sin sommar över en kopp kaffe och fokus vänds mot stundande höst och dess utmaningar!

Den största utmaningen i vår familj står dock inte jag inför. Det gör vår stora tjej som i morgon börjar högstadiet. En intensiv tid med utmaningar, såväl yttre som inre stundar och jag hoppas att hon ska finna gemenskap och att jag snart ska få börja sucka över antal skor i hallen och ett evinnerligt pipande i mobilen.... det har varit lite tomt och tyst här ett tag. Men nu vänder det nog hoppas jag =)

När jag tänker efter så står jag faktiskt inför en riktigt rejäl utmaning jag också som nybliven tonårsmamma med en otroligt rymlig mage där fjärilar och orosbubbel tumlar runt... Jag är förväntansfull över att få följa min stora tjej, ibland tätt intill, men allt oftare på behörigt avstånd... Kanske är det så att vi båda står inför riktigt stora utmaningar, fast på olika sätt!?

En sak är säker. Jag älskar mina skatter och önskar dem världens bästa start. Både i fjärde klass och sjunde klass

K R a M // T i n a