2011-01-25

b a d r u m

bild: sisters agency 

"Ett badrum är ett rum, oftast beläget i någon form av ett hus, där man kan tvätta sig, bada, duscha och oftast även gå på toaletten. Det är ofta det första rummet man går till när man vaknar på morgonen. I ett badrum kan det finnas dusch, toalett, badkar, handfat eller kanske till och med en bidé. Badrummet räknas som ett våtutrymme. Under 1960-talet förekom det i Sverige att man byggde bostäder där badrummet saknade toalettstol, vilken då fanns i ett avskilt mindre toalettrum."  (källa: Wikipedia)


I mina tankar och visioner ser jag tydligt ett badrum som det på bilden. När jag tassar ut i mitt badrum på morgonen och slår upp ögonen är det ett betydligt mindre badrum jag ser. Dock inte fult alls egentligen, även om vissa detaljer står på vår "want-to-do-list". Men ändå inte som badrummet i mina tankar...



T i n a