2011-02-15

t i s d a g - i - f a b r i k en



Då vi fortfarande håller på att renovera köket så har högar av tallrikar setts lite här och där hemma hos oss senaste tiden. Det passar ju bra, eftersom Fabriken denna tisdag initierar temat:

tallrikar & bestick

Vårt hushåll är inte av den exklusivare sorten gällande detta. Vi har ett gäng tallrikar och även bestick som vi tycker om och som bär med sig känsla och roliga historior på ett eller annat sätt. Fyndat på IKEAs fyndhörna, på Höganäs outlet eller på en loppis. Vi har en trivsam blandning. Jag är nöjd, men är alltid lite sugen på att utöka och komplettera.




Jag omvärderar allt mer det jag trott varit min "stil". Jag strävar mer och mer efter personlig mix med känsla, än efter perfektionism och de "rätta" sakerna. Att äta på en fyndad andrasorterings tallrik tillsammans med nära och kära kan betyda mer än att få alla rätt utifrån senaste trendspaningen... Men roligast är nog en skön mix av bägge världar =)


T i n a