2011-03-30

vardag




Den värdefulla lediga onsdagen som infaller i bästa fall varannan vecka, ägnas i dag åt såväl kurering av trist förkylning som bortstädning av "lite" slip damm från köksgolvsarbetet. 

Vårt köksprojekt har varken avslutatas eller avstannat. Men jobb och mycket, både vanlig vardag och lite ovanlig vardag tycks trolla bort både ork och tid... Maken sliter på så fort han orkaroch hinner och jag supporterar så gott jag kan! I går så flytspacklades den delen av köket som ska få nya vita stora klinkersplattor, och jag tycker till och med att flytspacklet ser riktigt snyggt ut. Med tanke på att vi tidigare hade en slags hudfärgat klinkers så är ju allt snyggare!






I hallen hänger en vajer med magneter från Granit som faktiskt fortfarande pryds av gråa tovade hjärtan som en av döttrarna gjorde i julas... Kanske borde byta ut dem nu när våren är här på riktigt! Just nu hänger också ett litet utklipp från vår lokaltidning med fina ord som berör mig utifrån mitt jobb. Bra med lite extra peppning i hallen innan man rusar i väg på morgonen! 



T i n a