2012-11-07

en strimma ljus



I förmiddags var det klarblå himmel och solen letade sig till och med in i gillestugan där jag satt och jobbade. Jag har jobbat hemma idag med foten i högläge eftersom jag antagligen bröt en tå häromdagen. Jag är just nu mitt upp i en period av skrivande och det passar faktiskt mer än bra att då passa på att jobba hemifrån. En dag med högläge var precis vad min lilla fula tå behövde. Känns mycket bättre!
 
Däremot ligger huvudvärken nästan lite på lur i stället... antagligen för oss alla i familjen. Det luktar nämligen ganska starkt nymålat i huset. Från en yta som tyvärr krävde lite tuffare färg, en färg som antagligen inte är helt ekologisk om man säger så. Det känns inte toppen. Men resultatet blir fint. Det är vi alla överens om i familjen, trots doften.
 
 
I morgon är det dags för tema: sovrum på Fabriken. Jag har redan visat mitt sovrum där i dag som en liten introduktion inför morgondagens uppladdningar från våra duktiga medlemmar, men jag ska se om det kan bli något mer här också i morgon. Kanske.
 
 
kram | tina