2012-11-15

tema | textil

 
 
Jag har inte varit så mycket för gardiner de senaste åren. Inte alls faktiskt. Till jul har det med nöd och näppe  kommit upp gardiner i köket, annars har det varit tomt. Men varje gång jag satt upp julgardinerna (väldigt enkla och diskreta) så har jag myst och trivts.
 
Men nu. Helt plötsligt har jag blivit helt golvad av lust att bjuda in gardiner och textil i vårt hus. Jag har börjat i det nedre tv-rummet där jag har hängt upp 6 stycken linnelängder som till mesta delen sitter bredvid fönstren liksom och som jag med mycket omsorg kramat och skrynklat till ordentligt innan jag satte upp dom. Vilken skillnad det blev i rummet. Värsta klyschan, jag vet. Men likväl så sant!
 
 

 

Lika sant som att det lätt går att ändra känslan i ett rum med kuddar. Men det har det skrivits om nog så mycket runt om i Fabriken i dag där temat är just Textil - kuddar och mattor.


kram | tina