2013-04-18

det handlar om väggar, stil, lådor och fotokonst | tema i fabriken



Bland det första du ser när du stiger in genom vår ytterdörr är en  lång vit vägg. Den är så pass lång att den rymmer en dörr in till vår tvättstuga/kapprum, en projektorduk och ett gammalt skåp står placerat mot väggen. Väggen är vit och putsad. Det låter väl bra. Men den är liksom putsad med en slags pizzeria-struktur. Det är verkligen inte snyggt, men ändå så pass diskret att vi bara lever med den. Dag ut och dag in. Vår pizzeriavägg.

Eftersom den är putsad så är det ju inte heller bara att spika i en spik och sätta upp tavlor. Därför är det lutande tavlor som gäller här.


Vår köksvägg skrev jag lite om på Fabriken när vi presenterade veckans tema

 fondvägg | på mina väggar 



Vad som finns väggarna i tjejernas rum så är det inte längre jag som bestämmer. Det samlas och sorteras och konsten som pryder deras väggar är ständigt växlande och består av till största del av bilder från tidningar och magasin. Helt ok tycker jag ändå.




Jag är inte galet förtjust i att spika i väggarna och när washitejpen kom in i allas våra liv studsade jag lite upp och ner av glädje. Enkelt och roligt! Men på de väggar där vi har satt vit panel är det lite mer fritt fram att spika. Det är ju busenkelt att fixa till och dölja ett litet hål, till skillnad från en tapetserad vägg. 




Vilka snyggväggar det bjuds på runt om i Fabriken idag! 
Jag är fullproppad av inspiration efter en tur där. Kika in där du också!

kram | tina