2014-05-28

lek så att du blir smutsig på knäna och klabbig om fingrarna

foto:tina sundling, pepparochvanilj.se


Idag har jag haft två små busfrön runt fötterna hela eftermiddagen. Jag hade nästan glömt hur kul det var att hänge sig helt och hållet åt att leka. Jag menar verkligen leka. Sådär så  att man blir alldeles smutsig på knäna och lite klabbig på fingrarna. Tillåtande och knasig. Så pass knasig att man tar en bild på katten som sitter på bordet innan man schasar ner henne. För där får ju katten inte sitta. Nä verkligen inte. Inte de dagar som jag är mindre full av lek. Men idag fick hon det och små lortiga barn fick sitta på köksbänken och det var okej att ta vääääldigt mycket socker på pannkakorna. För jag var barnvakt. Det bästa som finns. Nu har jag lämnat tillbaka dom till deras mamma och jag längtar faktiskt redan efter nästa gång. Fast det ska bli skönt att sjunka ner i soffan. Men kanske lägger jag upp fötterna på soffbordet;)
 
 
kram | tina