2014-06-12

samma fast olika | jag temabloggar ju lite på torsdagar

 
 
Beroende på vilket perspektiv du låter orden samma fast olika växa fram ur så kan de bli till en slags lögn, eller en för evig sanning. Eller är det samma sak?
 
 
 
-  ensam  -
 

-  förbigången  -
 

 
-  upptäckt  -
 
 
 
 
Lurventussen på sista bilden har faktiskt en av de första bloggarna jag började följa att tacka för sitt namn. Luna. Det var Annika som har bloggen Flex inredning som har en systerdotter som heter just Luna och det fick jag nys om på något sätt och blev så förtjust i det namnet. Jag sparade namnet inom mig och när vi hittade denna katt så blev hon en Luna (Lunis) för oss. Annika var dessutom en av de bloggarna som var med på Bloggforum som var allra roligast att möta i verkliga livet. Det kändes som en kär gammal vän. Skumt det där. Att liksom lära känna någon virtuellt.
 

Detta är mitt bidrag till Fabrikens torsdagstema denna veckan.
Vill du veta mer om vad Fabriken är för något egentligen så kolla här >>
 
 
 
kram | tina
 
 
 
foto: Tina Sundling | pepparochvanilj.se