2010-03-23

P å B Ö R J A T



Ja påsken 2010  blev det ju till att bryta en gammal vana... istället för att göra den årliga lagöverträdelsen (bryta grenar) som omöjligjordes av all snö  så köpte jag lite björkris i en blomsterbutik.

Eftersom jag och mina pysselsugna tjejer ännu inte har fixat några fina vita ägg att lägga i så känns projektet lite så där lagom lyckat. Kransen/boet ser nästan lite mesig ut ... Men det kommer att bli fint när det är klart :)






Min dag började med glada skratt i bilen när jag skjutsade tjejerna till skolan. Jag hade på en underbar mix av gamla 80-tals låtar och den gamla slagdängan "Woodpecker from space" dök upp. Herregud va tjejerna tyckte den var töntig! Men... visst var den lite skönt poppig (men lite töntig, OK) när den kom!? Kommer ni ihåg den? Hahaha....

T i n a