2012-01-15

i n s p i r a t i o n




Sitter och njuter framför brasan och huset är tyst. Jag har vinkat av både storasyster och mannen, en fotbollscup och en tränarutbildning håller dem sysselsatta på olika håll denna söndag.

Det innebär att jag och  lillasyster ska mysa själva i dag. Vi ska nog fixa och greja i hennes rum. Hon blev nämligen så inspirerad av byrålådshyllorna i köket att hon vill ha egna. Dessutom har hon fått en ny säng. Inte konstigt att hon sover forfarande, hennes nya säng är definitivt husets skönaste!

Men snart ska jag väcka henne och ta med henne på en liten tripp till Lager 157 och leta jeans till hennes smala lilla kropp. Det verkar vara ett näst intill omöjligt uppdrag att hitta jeans som passar fröken. Hon är orubbligt bestämd med att de ska vara t a j t a nämligen. Men grejen är att hon är ganska smal och tyvärr lite för lång för den storlek som blir hyfsta tajt. Just nu löser hon byxproblemet med att alltid ha raggsockor för att kunna ha de byxor som är tajta nog men lite för korta. Ganska innovativt i och för sig. Men jag vill att hon ska ha lagom långa byxor. Har någon tips om supertajta jeans till en 11-åring?


Jag blir glad och inspirerad av det gula skåpet och det smakfullt inredda barnrummet ovan och skulle så gärna vilja bjuda in något gult i vårt hus.
Frågan är bara vad?


T i n a