2012-03-02

trots



Jo men det var ju det där med att försöka att inte snöa in på något. Alltså, jag är lite fast i det där att fånga tulpaner. Ja, på bild alltså (och i vas också så klart)

Jag tycker att det är så otroligt roligt att dels få eller själv bära hem nya fina tulpaner till helgen. Sätte dom i en vas och se hur hela rummet myser och strålar. Till och med luddiga saftfläckar, kladdiga förnserrutor och dammråttor glöms bort för ett ögonblick. Ja faktiskt. Om än bara för en stund i och för sig. Men ändå.

Sen är det också kul som bara den att fota tulpaner. Såväl knoppar som helt utslagna och till och med som här, vissna och på väg bort. För att inte tala om hur kul det sen är att fixa och trixa lite med bilderna. Denna gång har jag lekt med min lilla vita manick. Som visst också går att ringa på. Fast det är ju inte precis det jag använder den till mest om man säger så. Knäppt på något sätt. Jag som inte ville ha någon, trodde jag.





Hoppas du får en fin start på helgen.


T i n a