2014-04-30

månadens fyra | i sista sekunden

 
A
 
ansikte | ananas | alfabet | adrenalin
 


Jag är förlorad för evigt i en kärleksdimma där dessa bägge människors ansikte ger mig allt. Att dela vardagen med dessa två är mer än jag någonsin vågade drömma om när jag fantiserade om hur det skulle bli att bli vuxen. Att bli mamma.
 
Min stora flicka på bilden överst, klampade nyss omkring på våningen ovanför mig snabbt och med smått förväntansfulla och snabba steg. Nu har hon cyklat iväg. Med väska och en doft av vanilj och vackra blommor och ett synligt hopp om att få en toppenkväll med vänner. Hon är 17 år och mitt hjärta fladdrar. Alltid lite nervös när det vankas fest för ungdomarna. Samtidigt är jag nästan lite avundsjuk. På det nya. Allt som är första försiktiga stegen in i en annan värld. Men mitt hjärta fladdrar.
 
 


Så vek och spröd hon är min yngsta. Samtidigt är hon nästan den starkaste av oss alla. Och ansiktet som jag så många gånger får fånga lite i smyg numera, är bland de vackraste jag vet. Bilden ovan är en av mina favoritbilder på henne. Den är så symbolisk i mitt hjärta. Bilden är oklar men hon är självklar. Min lilla.




Ananas. Jag skrattade lite åt valet av detta ord efter en stund. Jag har som många av er andra faktiskt inte blivit kär i de (i och för sig ändå ganska snygga) prydnadsananasarna som synts lite här och där den sista tiden. Men så kom jag på att jag faktiskt har fotat en ananas. Och till och med framkallat bilden. Haha.
 
 
 
För 7 år sedan satt vår lilla familj och gjorde listor på olika namn som skulle passa på en liten bedårande kattkille. Vi gjorde listor med hela alfabetet och kom på namn till varje bokstav. Till slut blev det bestämt att Elton var världens bästa kattnamn. Han var världens bästa katt. Nu är han världens bästa änglakatt. Och varje bokstav påminner om den tid som var.
 
 
 
Adrenalin och ansikte. Jag, suddig och lite oklar. Och fullständigt säker på att inom kort få en alldeles särskild adrenalinkick. När sista siffran i min ålder liksom byttes till en nolla så fick jag ett fallskärmshopp i present. Borde vara en ultimat adrenalinkick. Annars jädrar vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på...
 
 
Tack till Anna och Ulrika som bjuder in till dans varje månad kring olika bokstäver och ord. Detta är första gången jag hakar på. Men inte sista.
 
 
kram | tina