2014-04-27

söndagsbilden | en ny chans

 

Varmt ljus, diy och återanvändning

 

 
Vilka dagar vi fått till oss. Sol och värme. Så behövligt. Varenda liten cell i kroppen suktar efter ljus och varma vindar. Jag kan inte få nog och det spelar mig ingen roll om jag måste tassa in och lyfta på solglasögonen och göra någon syssla inomhus. Bara vetskapen om att jag alldeles snart kan gå ut barfota igen gör något med mig. Jag är så värd det. Du också. Njut!
 
I torsdags var det ju ett av mina favorittema i Fabriken, En ny chans. Jag hade fullt upp med annat och missade själv att delta. Men jag använder den bilden jag tänkte använt då idag i stället. Gammal byrålåda som hylla, tavla som visar sin baksida för tillfället och en gammal ommålad ram. Allt har fått en ny chans och kommer säkerligen få fler. Jag tycker att bara byta rum på saker och ting kan ge både rummet och saken ett helt nytt utryck och liv. Enkelt och billigt och förbaskat kul när man får till det där lilla extra utan en endaste utgift.
 
Jag tror mig veta att solens närvaro under dagen har reducerat antalet bidrag inne på Fabriken som bjuder på söndagsbilden i dag. Åh vad kan man säga om det!? Ganska förnuftigt av de som prioriterat uteliv och otroligt roligt att några ändå vill bjuda på lite söndagsinspiration.
 
 
 
varma kramar | tina