2014-05-08

betongbänkskivor, skinnhandtag färska örter och vitt i mitt kök

 
 
Precis som jag skrev på Fabriken tidigare idag så är och förblir mitt universalknep gällande kökspiff , grönt. Just nu sallad i ett loppisfynd framför mina skärbrädor bredvid spishällen. De ljusa skärbrädorna är i björk och faktiskt delar av våra gamla bänkskivor som vi hyvlade trärena och sågade till i lite olika storlekar när vi bytte till betong.
 
Den fina bilden på väggen är en gåva från duktiga Kristiina  som jag fick för ett par år sedan. Gillar den så mycket och den har fått flytta runt i huset en hel del.
 
 
 
 
Vi har ett kök från Ikea som från början var i björk. Jag tyckte visserligen väldigt mycket om det när vi satte in det, men vilade hela tiden trygg i tanken på att det en dag troligtvis skulle få bli vitt. För ett par år sedan så sprutlackerade vi lucka för lucka ute i garaget. Blev kanon för minimal peng. Som handtag satte vi svart skinn med svarta muttrar som infästning. Även betongskivorna föddes i vårt garage och jag tänker varje dag att de bara blir snyggare och snyggare.  

 

 

Örterna på min bänk ska snart få flytta ut så de kan få ordentligt med ljus. För där jag vill ha dom är det lite mörkt och under den mörka delen av året är de lite som snittblommor. De liksom tappar färg och form med jämna mellanrum. Ytterligare grönt i vårt kök visade jag ju här. Det är riktigt härligt att se barnen sitta och plugga under den grönskan. För det är i köket de helst sitter. Det blir gärna så, att man fastnar stannar och landar där. I köket. Välkommen om du vill.

Ja detta får bli mitt bidrag denna torsdag till Fabriken. Jag hade en annan tanke först men dåligt ljus och oväntat samtal lät det bli annorlunda. Jag övar på att bli nöjd så.
 
 
 
over and out | tina
 
 
bilderna är alltid mina egna