2014-05-04

fotoutmaning | söndagsbilden

 
 
språk   |   glädje   |   kläder
 
 
 
s p r å k
 
Vår yngsta tjej har alltid varit fantastiskt kreativ i sitt sätt att lära nya saker. Hon filmar och spelar in, ritar och skriver gör mindmaps och håller föredrag både för oss och för sig själv och hon skapar de mest svåraste spel på sin väg att lära nytt. På bilden syns spanskaplugg. Helt vanligt sätt att lära sig spanska hemma hos oss. Läsa rätt upp och ner eller skriva i ett block. Det är för amatörer.
 
 

g l ä d j e

När det finns spår kvar efter små människor som varit på besök. Det kan ge upphov till lite tacksamma glädjebubblor i magtrakten. Det blir alltid så oerhört tyst när de åker hem de små gästerna och tystnaden kan i bland tas emot med glädje den också ;)


 
 
k l ä d e r
 
Jag har lugnt och sansat och oerhört verklighetsförankrat beslutat mig för att ta det som en slags komplimang, att jag allt som oftast hittar en stor del av min garderob lite i all hast slängd någonstans i stora dottern rum. Fast det är i ärlighetens namn inte alltid så kul när just det plagg jag vill ha återfinns i nån av alla kreativt skapade klädhögarna alldeles skrynkligt. Men koftan på bilden blir ju i alla fall inte skrynklig. Men den ligger INTE i mitt rum på bilden...
 
 

 

Under maj har Kristina styrt upp en fotoutmaning som sicksackar mellan blogg och det behändiga Instagram. Under april höll Weronica i trådarna på en liknande fotoutmaning som utspelade sig på Instagram helt och hållet. Det är ett kul koncept som helt klart är sprungna ur samma tankebubbla som ligger till grund för våra torsdagsteman  på Fabriken och man kan bli alldeles yr när man ser hur olika vi tolkar det ord som varje dag är utgångpunkten. Sååå roligt!
 
Jag startade fotoutmaningen i maj med inspiration på Instagram (@tinasundling) och fortsätter här  med ett trippelbidrag. Detta får också bli mitt bidrag till söndagsbilden på Fabriken.
 
 
 
kram | tina