2014-06-03

hur man skapar något stort och vackert som lockar fram leenden

 foto: Tina Sundling |  pepparochvanilj.se

Ja bor man som jag så är det bara att öppna dörren och gå en minut från huset och famna det blomstrande diket. Lite jättedaggkåpa på det och ett svagt nynnande på "Den blomstertid nu kommer" gör ju att det liksom stockar sig i halsen och ögonen blir lite glansiga.
 

foto: Tina Sundling | pepparochvanilj.se
 
Det finns verkligen vissa stunder och tillfällen som berör. Gång på gång. Sommarbuketter och skolavslutningar smeker mig på insidan varje år. Men i år är det första gången som jag inte har någon skolavslutning att gå på. Lilltjejen slutar 7an och vår stora första året på gymnasiet. Känns konstigt, lite tomt på något sätt. Men jag nynnar på och plockar blommor och någonting sveper förbi och smeker mig på insidan ändå. Jag ler.


 foto: Tina Sundling | pepparochvanilj.se
 
 
 
kram | tina