2014-06-01

liten blir stor och fantastiska samtal tar form | söndagsbild

 foto: Tina Sundling | pepparochvanilj.se
 
 
Det händer så mycket. Maj tar slut och juni gör entré. Jag får påpekande på min bilkörning från den övningskörande dottern. Jag balanserar mellan irritation, förundran och stolthet och leendet är mjukt i min mungipa. Vi handlar tyger och klänningar ska sys. Rädisorna är hur stora, goda och många som jag aldrig kunde anat.  Jag fattar beslut och vägen tillbaka är plötsligt vägen till något annat, nytt.
 
 
 foto: Tina Sundling | pepparochvanilj.se
 
Liten blir stor och fantastiska samtal tar form. Allvar blandas med hysteriskt fniss när vi ska somna tätt och söker trygghet och hör hyssjande från de andra sovrummen. Vi förstår och respekterar deras önskan om ro, men kan bara inte sluta fnissa i kudden och i nacken på varm liten människa. Till slut somnar hon. Trygg och med ett leende i kroppen.
 
Det har varit fina dagar denna vecka. En vecka som liksom har haft känslan av att hysa tre fredagar. Tre kvällar med skön känsla av ledighet som följer. Kvalitetstid. Bra avslut på maj.
 
 
kram | tina
 
 
[ detta är mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild ]