2010-01-24

M I N N E n


En gammal byrå som funnits kring mig sedan jag var liten. Min morfar fick den från Kurhotellet i Ulricehamn där han jobbade, först som portier och sedan som ansvarig för fastigheterna när verksamheten lades ner. Fast det är ju inte riktigt en möbel som jag tänker mig fanns på själva Kurhotellet utan kanske snarare i någon av de andra fastigheterna kring själva Kurhotellet. Synd att morfar inte finns kvar och kan berätta...
Mamma berättade att den från början var vit, men att den någon gång under min barndom blev blå. Den har valsat runt i diverse rum i mitt barndomshem och min bror tog med sig den när han flyttade hemifrån. Då tog han bort all färg. Efter ett par flyttar så fick brorsan inte plats med den och den hamnade hos oss för förvaring. Nu har den fått komma in i vårt vardagsrum och tanken är att den återigen ska bli vit :)
K R a M // T i n a