2012-01-03

en liten stund till



Lika mysigt som det är att plocka fram och pynta till jul lika skönt brukar det vara att städa undan tycker jag. Men i år har vi varit sällsynt sparsamma med pynt, en enda tomte (förutom hos lillasyster som hade tre) och inget rött.

Däremot hade vi för första gången en riktig gran. Jag har alltid trott att jag är allergisk mot gran och för det mesta brukar vi vara i fjällen veckan innan jul, så vi har haft konstgjord alla år. Men i år skulle vi vara hemma och vi skulle testa bestämde vi. Jag var ju toksjuk innan jul så mannen köpte granen själv. Perfekt gran kom han hem med! Det kändes så bra att vi fixade två små granar till tjejerna också. 




Dom är väldigt sparsamt dekorerade (till min stora glädje;) och forfarande så söta att de får hänga med några dagar till. Har ni städat undan julen helt än?


T i n a