2012-01-05

på väg



Jag har på många sätt påbörjat en  resa. En resa med en hel del otäcka och omtummlande stopp. Jag har mött många sanningar på perrongen och konduktörerna har inte alltid sagt roliga saker. Allt har jag heller inte riktigt förstått eller hållit med om, till en början med. Men där jag befinner mig just har jag oerhört fina och energigivande medpassagerare och jag hoppas denna del av resan ska bli lång.

Biljetten ovan fann jag lite bakom någonting och på golvet i en lägenhet där ingen längre bor. I en lägenhet där jag och min mamma och mina bröder känner sorg, vemod och där vi översköljs av minnen. Mammas lillebror gick bort precis innan jul och mamma samlar ihop och avslutar hans hem. Han var ensam och jag ångrar mig lite. Jag kunde funnits mer, liksom.

Men jag ska vårda biljetten, och jag ska se till att resan blir otrolig. Mitt livs resa...


T i n a