2012-11-30

vitt på marken och whiteaway


 
I dag är det äntligen lite vitt och kallt ute. Samtidigt. Passar så galet bra att inleda december med sådant väder. För det ser ju faktiskt ut som om det kommer att stanna ett litet tag i allafall. Eller kanske en stor rejäl stund. Det talas ju om vargavinter. I så fall känner jag att jag träffat helt rätt ännu mer med den tidiga klappen till mig själv en cremefärgad Nespresso CitiZ D10CV
 
Egentligen behövde jag inte denna lilla fina maskin. Trodde jag. Nu vet jag bättre. Så klart att jag behövde en Nespresso CitiZ. Alltså seriöst, det är verkligen vardagslyx som gör mig varm i hela kroppen. Den är liten och smidig och grymt busenkel att hantera. Dessutom är den ganska fin i sin enkelhet. Den gör inte mycket väsen av sig där den står och flirtar med min gourmé-kaffe-tarm så gott som hela tiden.
 
 

 

 
Den låter ju lite mer när den gör kaffet förstås, men det är inte så att man behöver hålla för öronen. Samtidigt är det inte så att man liksom kan smyga med den när familjen i övrigt sover kanske. Det är ju en väldigt enkel variant av kaffemaskin det här, men samtidigt ger den dig mycket för pengarna tycker jag. Nästan det bästa med denna Nespresso CitiZ är att den bara är ett klick bort. Helt i enlighet med min uppriktiga strävan att slippa gå i affärer för att handla julklappar i år, finns den  prisvärt och lättillgängligt hos Whiteaway.se 
 
När den levereras, vilket min gjordes väldigt snabbt, så medföljer en uppsättning av de godaste av de godaste kaffekapslar. Dessutom är de så fina. Alltså det är ju värt att köpa en liten Nespresso-mackapär bara för att ha anledning att köpa kapslar. Gärna olika sorter då, så att de blir som en galet snygg samling med ögongodis. Ganska dyr sådan dessvärre. Men det är det värt.


 
 
Summa sumarum, beställ en Nespresso CitiZ till dig själv i julklapp om du har en liten peng över. Har du en stor peng finns det givetvis större och ännu kompetentar kaffemackapärer att klicka hem. Förresten, visst är whiteaway ett ovanligt fint namn på en vitvarubutik?


kram | tina

11 kommentarer:

  1. Vilken bra julklapp :) tänk om man skulle köpa en till maken?! Då får jag ju oxå använda den, mer en familjejulklapp kanske då?!

    Önskar dig en skön helg!
    /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådana smarta julklappar är de bästa;) klart du ska ge dig, öh jag menar din man, en sådan!!!

      Hoppas du får en fin första advent!

      Radera
  2. Vardagslyx är det, verkligen. Äger ingen själv men njuter varje gång jag besöker familj eller vänner som har "gokaffe" hemma. Ha, ha, mitt gokaffe översattes först till golfare. Blev riktigt roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja har man en golfare hemma blir det ju en heeeelt annan njutning !?

      Men "gokaffe" är njutning av det bättre slaget:)

      Kramkram

      Radera
  3. Det är inte alls så tokigt att ha en nespresso, är själv ägare av en och är mycket nöjd med detta då jag är den enda kaffedrickaren i familjen. Det betyder att det blir nespresso varje gång det blir kaffe... inte tokigt alls! Gillar din blogg btw. Vi ses igen! Allt gott! /Diana

    SvaraRadera
  4. Åh! Jag fick hem nya kapslar till min, lite äldre modell, Nespressobryggare. Ett kap är vad det är! + att kapslarna är så himla snyggt utformade, la alla jag fick hem idag i en glasskål. Rätt vackert att titta på färgkombon.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Den verkar jättefin och smidig.
    Jag kan inte hitta var jag kan beställa kapslarna till den.
    Hur mycket kostar de?
    Tack för en mycket trevlig och inspirerande blogg.
    "Hittade in till dig" idag. Det kommer att bli många tillfällen framöver.
    God fortsättning på det nya året!

    /Jeanette H.

    SvaraRadera
  6. Visst är den grym! Fick min första Nespresso för 5 år sen, så nu i julklapp köpte min sambo den nya där maskinen & mjölkskummaren står bredvid varann. Ett dyrt men lyxigt beroende det där kaffet:) Ett tips! Den vita plasten på gallret där nere är bara skyddsplast. När du tar bort det så är det snyggt blänkande krom som övriga detaljer på maskinen:)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Va trevligt att du tar dig tid att lämna en kommentar! Tack!

Jag har för avsikt att försöka svara på alla eventuella frågor och kommentarer direkt här i kommentarsfältet!

kram | tina