2013-01-15

svartvit konst samlas och väntar på en kreativ plats (som också väntar)


Vi har ett rum som bara rakt igenom är en bonus. Ett ganska stort rum som agerat lekrum, gästrum och kontor. Ett rum som vi gjorde i ordning för tio år sedan ungefär. Då valde vi en röd fondvägg och det kändes alldeles fullkomligt rätt i ett lekrum där två prinsessor regerade. Men det var då. Nu vill jag regera där och jag är ingen prinsessa. Verkligen inte. Jag avskyr verkligen den röda fondväggen och rummet har tappat all den charm som jag ändå tycker att det har haft genom åren med alla de olika kreativa möbleringar som rullat förbi. Nu är det som charmigast då det är fyllt med härliga nattgäster. Men det är det ju naturligtvis inte hela tiden.

Jag gjorde ett ryck under julledigheten och fylldes av en skön inspiration och rensade slängde och släpade runt på möbler. Sen stannade det bara upp liksom. Har absolut delvis med inköpstoppet som hänger över mig att göra (snart slut tack och lov;) Men lika mycket var det den plötsliga inspirationsflykten och den akuta bristen på överbliven tid som lämpar sig till att inreda utan resurser...

Så nu står alla fina tavlor och blockerar på skrivbordet som jag tänkt ska bli mitt sy-skrivbord (jo, jag ska få en egen syhörna) Och som ni ser här nedan så är det inte riktigt det enda som liksom blockerar...


Men ett bonusrum det är det. Verkligen. (eller är det ett bonus förråd!?)


kram | tina