2013-01-17

vitt golv, vita luckor och betong i köket | krispigt vitt är tema i fabriken

   

Jo men nu har vi varit färdiga i köket ganska länge faktiskt. Luckorna har varit vita ett år och det vita golvet har varit på plats nästan lika länge Jag tycker att golvplattornas vita nyans är aningens för kall i jämförelse med den kalkvita nyans vi har på såväl intilliggande golvplankor som luckorna i köket. Det finns ju så många nyanser av vitt så det är inte klokt. Allra bäst i ett hem blir det om man är smart nog att välja samma vita nyans på allt som målas och tapetsera med samma vita tapet i alla rum där du ska ha vitt. Men om man jämför med den nyans vi hade på klinkersen i köket innan så kan jag inte annat än jubla över skillnaden. VITT.



Ja idag är det alltså ett vitt tema i Fabriken. Ett tema som säkerligen kommer att generera många fina bilder och tolkningar.  Jag tycker mycket om vita bilder. Helvita bilder eller som bilden nedan. Vita i grunden men med några riktigt avvikande och framträdande detaljer. I detta fall min fina tonåring i en alldeles normal pose, "smsposen". Hon sveper förbi, omedveten om att jag står där med kameran...




Jag tycker att det är så fint med vita golv. Tyvärr har vi det bara i köket och i trappan. De allra mest korkade ställena att ha vitt golv kan man tycka (och ha delvis rätt i det, men det vill jag inte erkänna ;) I övriga rum har vi oljad ek. Trots att det är lite opraktiskt med vita golv kommer jag ändå att fortsätta med projekt övertalning av make tror jag. Trots att oljad ek är bättre på att vara smutsigt utan att det syns liksom...


kram | tina



20 kommentarer:

  1. Opraktiskt och opraktiskt. Jag störtogillar praktiska saker. För de är oftast fula. Vem vill vara praktisk liksom? Tacka vet jag det vackra opraktiska som man får hålla efter och visa kärlek och vördnad. Älskar dina bilder och ditt vita golv. Kram till dig Tina! (Känner igen mig i din dotters smspose...)

    SvaraRadera
  2. Ja men eller hur!? Vi är tvillingsjälar gällande den saken! Tycker precis som du fina lina;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen snyggt med vita trägolv!

    SvaraRadera
  4. Kan vi säga trillingsjälar?
    Vem vill vara praktisk, när man kan vara snygg!?

    Och på tal om vita golv. Kan du sett Electrolux vita dammsugare? Very nice!

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen överdrivet snyggt! underbart!
    önskar dig en fin helg!
    /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för dina ord! Hoppas du får en riktigt finfin helg du också♡

      Radera
  6. Beautiful. Is it your place? So nice. Love the light and brightness. And I love leather stripes. Sweet greet
    Martinevianen.blogspot.nl
    Insta Martinev67

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes its my place! Glad you liked it:)

      Take care!

      Radera
  7. Så fint ni har det! En detalj fråga, listen som man anar mellan de två golven, vet du vart den kommer i från / vad det är för typ av list? Vi behöver något till våra skarvar. :-) mvh. Miriam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Miriam!

      Tack så hemskt mycket för dina ord :) Listen som ligger mellan vår klinkers och vårt plankgolv är en specialgjord list (det är en liten höjd-skillnad mellan de olika golven så det fanns inget som passade liksom)

      Hoppas ni hittar en passande list/någon som kan tillverka en...

      kram

      Radera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  10. Helt underbart! Jag undrar om golven är lika fina nu efter några år och hur ni gjorde för att få dem så hållbara i så fall. Har vitmålade golv hemma som ser förfärliga ut efter några år. Mvh JJ

    SvaraRadera
  11. Vilket fint kök ni har!!
    Ja vita bilder är underbart.
    När vi flyttade till huset så ville jag oxå ha vita golv men efter att ha haft det i lägenheten så fick faktiskt förnuftet vinna. Så nu är dem vitlaserade i stället. Perfekt när man har hund!

    Ha en fin fredag!!

    Kraam Emma

    SvaraRadera
  12. Vilket härligt kök! Ser liksom ut att aldrig kunna bli stökigt ;) Och bättre vita golv i kök och trappa än inga alls..! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  13. Vilket suuuupersnyggt kök! Blir alldels till mig! Så vackert!

    SvaraRadera
  14. Något mer som är opraktiskt är pallen i köket. Busiga Luna som jämt ska klättra upp där, haha! ;)

    SvaraRadera
  15. Åh så vackert kök ni har! *älskar*

    SvaraRadera
  16. Nice blog. I will keep visiting this website very often. I’m extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.
    --------------------------------
    Thanh Le - HomeDesignLove.Com
    http://www.homedesignlove.com

    SvaraRadera
  17. Hejsan! Vilket fint kök! Jag är precis i den här sitsen att övertala min andra hälft om vitt golv och dess fördelar. Nu råkar det vara så att han gillar att städa, så det ät ju redan ett plus där ;) Jag tänkte bara fråga dig vart du köpt din betongskiva eller om ni gjort den själva? Är den behandlad med något? Snyggt som attan!! Kram

    SvaraRadera


Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar!
kram | Tina