2013-01-10

tema | favorit i repris




Moodboard. Jag är galet förjust i moodboards. Kanske allra mest för att de är så oändliga i sin variation, form och utförande. Ovanstående moodboard är från ett temainlägg från 2011, men ändå så aktuell.  Vissa bilder skulle jag välja om och om igen. Höst som vår. Får se om ni känner igen någon bild i mitt kommande moddboard vår 2013...




Även denna bild är från ett temainlägg anno 2011. Kan ni gissa vad temat var?
 
 
Mer inspirerande favoriter i repris hittar ni på Fabriken i dag. En del säkert stilrena och ljusa, andra mer murriga och mysiga, olika men alla erbjuder garanterat inspiration.
 
 
 
kram | tina
 
 
 

10 kommentarer:

  1. Mera moodboards åt folket! Yes sir.
    Kram och hej.

    SvaraRadera
  2. Utan Moodboards skulle jag nog inte få något gjort på jobbet:-) ett fantastiskt bra verktyg och såååå snygt!
    Kram/ Sabina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja moodboards är fröet till mycket...jag har en ständigt föränderlig moodboard i mitt lilla huvud liksom...Bra att ha det som arbetsverktyg också naturligtvis! Vad jobbar du med om man får fråga?

      kram | tina

      Radera
  3. Jag smäller av en så snygg blogg. Och en fråga. Hur har du gjort med lastpallarna? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack så hemskt mycket Sandra! Va glad jag blir av dina ord!

      Lastpallarna har vi delat på och tagit bort en bräda liksom så den blev mindra djup. Vi har sedan använt en av de barttagna brädorna och delat den så att delarna sedan passade in i springorna liksom. Vi kilade ner dem och använde några av de gamla originalspikarna som vi först fick räta... Sedan strök jag lite halvslarvigt ett lager grunsfärg på sådär lagom så att det inte täckte överallt. Det är tre pallar högt.

      kram | tina

      Radera
  4. Hej Tina,
    Vi skall tapetsera en vägg i vårt öhus i en långsmal korridor med dörrar in till sovrum. Motsatt vägg skall putsas. Jag tror att den tapet ni har i trappen skulle kunna bli fin. Kan du tipsa om var den kommer ifrån så skulle jag bli glad. kram Victoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Victoria!

      Tyvärr är jag rädd att denna tapet redan har hunnit utgå. Vi har köpt den på Flugger och jag vet att den fanns i svartvitt utförande också. Jag letade efter etiketten från rullen men tyvärr verkar vi ha slängt den...

      Det låter som om den skulle gjort sig bra där i ert ö-hus (som jag förövrigt gärna skulle vilja besöka nån gång;)

      Men visa en bild på vår tapet i en Flugger-butik och hoppas på tur. Den är verkligen fin och jag gillar den jättemycket!

      kram | tina

      Radera
  5. Tack för svaret. Jag ska kolla med Flugger.
    Du är mycket välkommen till ö-huset. Det är en härlig plats och i år hoppas vi på en riktigt varm sommar, men först och främst har vi ju härliga vinter och vårdagar kvar att se fram emot. Ljuset på ön är magiskt även på vinterhalvåret, tycker vi. kram Victoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Victoria, kanske dyker jag upp;) hoppas du hittar vad nu söker... Om inte denna så något annat i samma stil ♡
      Kramkram

      Radera


Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar!
kram | Tina