2013-01-13

vitt och trärent möts i kökshörn

Vit tidningshylla med betongfot möter de trärena byrålåds-hyllorna i hörnet i vårt kök. Vita stenar från drömmarnas stränder samlas i en hylla.


Om jag skulle starta en klubb för personer som tycker att veckorna går ofattbart snabbt skulle jag inte behöva leta efter medlemmar tror jag. Tycker att jag hör och läser det hos var och varannan person jag möter just nu... Men så är det. Snabbt går det och kul är det. Jo, det är kul. Kanske inte att tiden går snabbt, men att liksom finnas till. Så här i början av ett nytt år är det fortfarande härligt hoppfullt och spännande tycker jag. Att ta del av alla fina och inspirerade söndagsbilder med dess små tillhörande berättelser hos Fabrikens medlemmar är en av helgens små höjdpunkter tycker jag. Det vill jag inte att du ska missa heller! Har du kikat in där i dag?

Jag har som så många andra bloggare haft problem ett tag med att ladda upp bilder. Lösningen för min del blev att byta webbläsare, till Google Chrome. Verkar som om det har varit Internet Explorer som haft/har problem. Hur som helst så är Peppar o Vanilj åter en inredningsblogg att räkna med. Eller ja det är väl en sanning med modifikation, men i de bästa av världar så skulle det fullkomligt hagla inspirerade inlägg härifrån. Det vore kul. Men det är inte riktigt realistiskt kanske. Fast jag vill ändå så här i början av året tro och planera för storheter. Det kan man väl unna sig?


kram | tina



19 kommentarer:

  1. Haha! Jag är en som går med i klubben! Skrev precis de orden i mitt inlägg ;)

    OJ vad det går fort. Fast jag tycker inte att det är roligt, man åldras ju så fort då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Medlem nummer ett välkomnas med en fanfar:)

      Nja just det där med att åldras får man ju liksom jitta ett sätt att relatera till och må bra i det...men om man inte åldras då finns man ju inte mer. Eller? Det tycker jag är värre...

      Jaja, stor kram till dig i allafall ♥

      Radera
  2. Planering är kul - sedan gör det inte så mycket om det inte händer. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Alldeles rätt! Många gånger är det just planeringen och drömmarna inför som är det mest njutbara...

      kra

      Radera
  3. Ser fram mot inspirerande inlägg i din fina blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TAck rara du! Blir lika kul att kika in hos dig lite då och då ♥

      kram

      Radera
  4. Vilket härligt inlägg Tina. Löve it. Så positivt och helt rätt.
    Ser fram emot ambitionen :)
    Från en som känner exakt samma lika och som just nu känner att hon ligger steget efter, men som snart är i kapp.

    Kram, u.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skynda långsamt bara...bättre att komma i kapp med lagom förhöjd puls än helt slutkörd.... För kommer i kapp, det gör du!

      ♥ kram kram

      Radera
  5. Läckert!
    Kul att Fabriken är igång igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna!

      Visst är det kul att vi slagit upp portarna till Fabriken 2013... kommer att bli så kul ;)


      kram tina

      Radera
  6. Såklart ska man planera för storheter! Min filosofi är att sikta högt och förhoppningsvis kommer man då både längre och högre än om man inte siktar så högt. Jag älskar januari - jag är aldrig så kreativ och sätter igång så många små projekt som då!

    Och ja, tiden går bara fortare och fortare. Den här hösten... existerade den, eller blev det jul direkt från sommar?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi delar filosofi vännen! Januari är fräsch. så är det bara. Bestämt!

      Hösten 2012 var hösten som försvann. För alla, verkar det som...

      kramkram

      Radera
  7. Yay! Du är tillbaka. Så klart ska du sikta högt och planera storheter! Lovely.

    Fin bild. Som vanligt. Har snart slut på ord för dina bilder. Känns som jag upprepar mig men jag älskar verkligen dem. Allihopa. :)

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta. Du behöver aldrig aldrig känna att du upprepar dig... jag lever på dina fina ord :) Älskar det;)

      TACK!!!

      Kramkram du rara

      Radera
  8. Hej fina! Tycker så mycket om dina bilder. Och precis som du har jag fått gå över till chrome (det kanske faktiskt var du som tipsade mig förresten).
    Snabbt går det och in med tulpaner och låt oss njuta våraning länge! Kram o godnatt till dig Tina.

    SvaraRadera
  9. Jag hade platsat i den klubben. Trevligt att hitta hit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns platser kvar (även om den är ganska full vid det här laget ;)

      Kul att du hittade hit!

      Radera

Va trevligt att du tar dig tid att lämna en kommentar! Tack!

Jag har för avsikt att försöka svara på alla eventuella frågor och kommentarer direkt här i kommentarsfältet!

kram | tina